top of page

Fjernmedarbeider

Det er skrevet mye om fjernledelse i disse koronatider der mange jobber på hjemmekontor. Det skrives om hvor viktig det er at lederen tar ansvar for å holde løpende dialog med de ansatte, ivareta det sosiale miljøet, motivere medarbeiderne, og påse at oppgavene blir gjort.


Men er dette lederens ansvar alene? Hva om hver av oss som medarbeider bidrar til at alle blir sett, at vi tar kontakt med en kollega for å høre hvordan han har det, eller for å spørre om det er noe vi kan hjelpe til med. Der vi før stakk bortom en kollega for å diskutere noe, eller bare for å ta en prat, kan vi nå «stikke bortom» via teams, eller å ta en telefon. Kanskje du også kan invitere til en gåtur, slik at dere får kombinert det sosiale og faglige med aktivitet og frisk luft.


Hvor ofte tar du kontakt med dine kollegaer nå når du sitter hjemme? Har du noen nye kollegaer som hadde satt pris på at du tar kontakt? Hvordan har din nærmeste leder det, og hvordan kan du spille din leder god i en utfordrende tid?


Hvordan kan du være en god fjernmedarbeider, som inspirerer og bryr seg om kollegaene sine?

21 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle
bottom of page